Hlášení poruch: volejte 840 205 206 nebo 321 389 190

Zákaznické centrum: 840 205 206, 321 389 190, info@vhsbenesov.cz

Vodoměr

Drobečková navigace

Vodné a stočné

Kdy mohu uplatnit slevu na stočném?

V případě, že vodu odebranou z veřejného vodovodu nebo z vlastního zdroje neodvedete do kanalizace (voda použitá na zálivku zahrady, porucha bez úniku do kanalizace), je možné požádat o snížení množství stočného pro daný rok. Snížení množství stočného je možné pouze pokud množství vody spotřebované bez vypuštění do kanalizace u daného odběrného místa prokazatelně přesáhne 30 m3 za rok. Množství vypouštěné odpadní vody do kanalizace se určí buď měřením, nebo odborným výpočtem podle technických propočtů předložených odběratelem a ověřených dodavatelem, pokud se předem dodavatel s odběratelem nedohodli jinak (Zákon o vodovodech a kanalizacích č. 274/2001 Sb., §19, odst. 7, v platném znění).

Nechal jsem si do bytu nainstalovat vodoměr, bude mi VHS fakturovat poplatek za vodné a stočné podle tohoto vodoměru?

Pokud má byt samostatnou přípojku, vodoměr by měl být nainstalován firmou VHS a dle tohoto vodoměru se pak fakturuje vodné a stočné. Pokud je byt součástí bytového domu, vodné a stočné si rozúčtuje majitel domu dle hlavního vodoměru.

Mám vodu z vlastní studny, jak budu platit vodné a stočné?

Vodné platit nebudete. U stočného jsou dvě možnosti – buď vám VHS nainstaluje vodoměr na studnu a dle odebraného množství se fakturuje stočné nebo se stočné fakturuje na základě směrných čísel (zákon 274/2001 – vyhláška č.120/2011)