Hlášení poruch: volejte 840 205 206 nebo 321 389 190

Zákaznické centrum: 840 205 206, 321 389 190, info@vhsbenesov.cz

Vodoměr

Drobečková navigace

Smluvní vztahy

Prodávám/kupuji nemovitost, jak mám postupovat? Je nutné přímé setkání s pracovnicí zákaznického centra?

Změny údajů ve smlouvě (změna majitele, plátce faktur, nájemce apod.) je možné vyřídit poštou. Není tedy nutný osobní kontakt s pracovnicí zákaznického centra. Postup při změně odběratele (při prodeji nemovitosti):

  1. Nový a původní majitel nejprve sepíší stav vodoměru ke dni předání nemovitosti (např. formou předávacího protokolu), který oba potvrdí podpisem. 
  2. Nový majitel se obrátí na příslušnou referentku, kde předloží předávací protokol spolu s těmito dokumenty: výpis z katastru nemovitostí (pokud je) nebo kupní smlouvu s vyznačeným vkladem do katastru či jinou pravomocnou listinu osvědčující vlastnictví nemovitosti, u podnikatelů výpis z obchodního rejstříku či živnostenský list. 
  3. Nový majitel poté podepíše u příslušné referentky smlouvu o dodávce pitné vody a odkanalizování. Jakoukoli změnu vlastnictví objektu, jména nebo názvu odběratele popřípadě plátce (např. stěhování, prodej nemovitosti) prosím nezapomeňte oznámit příslušné referentce. 

Jak postupovat při změně údajů ve smlouvě?

(např. změna korespondenční adresy, příjmení)
Změnu je nutné hlásit písemně příslušné fakturantce (emailem, poštou, elektronickým formulářem na webu).

Prodávám byt, mám informovat VHS o změně vlastníka bytu?

Pokud má byt samostatnou vodovodní a kanalizační přípojku, je nutné informovat VHS – vyplnit předávací protokol o změně majitele. Pokud je byt součástí bytového domu a nemá svou vlastní vodovodní přípojku, tak není potřeba informovat VHS, ale pouze majitele domu.

Kdo je vlastníkem vodovodů a kanalizací?

Vlastníky vodovodů a kanalizací jsou převážně obce a města. VHS je na základě uzavřených smluv provozuje.